پیرمردها وطن دارند!


 

 

امشب از سروصدای همسایه ها فهمیدم که کشتی گیر ایران تو فینال برنده شده!  خوشحال شدم. اما این روزا زیاد سرحال نیستم. فشارهای کاری و اقتصادی و هزار تا نامرادی یکطرف، ایران و ایرانی یکطرف دیگه. من عاشق ایرانم، اما از ایرانی خسته ام. اصلا در رابطه با ایرانی جماعت به هر دری که زدم به در بسته خوردم. به نظرم باید یه اتفاق مهمی بیفته تا ما مردم ایران به خودمون بیایم و بفهمیم که چه مردم گه و غیرقابل تحملی هستیم. از دیدن ایرانیا تو خارج از ایران حالم به هم میخوره. اینقدر این ملت به نظرم چیپ و در عین حال از خودراضی هستن. خودم هم قاطی همین گهم. غرغرو و کند و کلاهبردار و دروغگو. راستی راستی بریدم.

یه زمانی نمیخاستم از اینجا برم. هزارتا بهانه میاوردم که بمونم. خانواده، دوستها، کار... اما الان دلم میخواد برم! و باور کنیدکه نمیتونم. این فکر که چطور میتونم خرج زندگیم رو تو یه کشور دیگه در بیارم نشونه پیر شدنمه. اینکه میترسم نتونم گلیمم رو از آب بیرون بکشم. زبان! حوصله یاد گرفتن هیچ زبانی رو هم ندارم. حوصله قاطی شدن با هیچ فرهنگی رو ندارم. اینه که دو دستی چسبیدم به این مملکت کوفتی تا اون منو قال نذاره. ترجیح دادم با فقرروزافزونش، با دلنگرانیهای بیخودش،با هزارتا مشکل دیگه اش بسازم.چون پیر شدم و مثل پیرمردها چسبیدم به جایی که قراره توش بمیرم...

***

جمعه قرار بود بعد از چهار ماه گامبو زنگ بزنه دعوتم کنه خونشون. گوشیم رو خاموش کردم. "تنها" رو هشت ماه که ندیدم. "سِیج" رو هم همینطور. اسن نمیدونم زنده هستن یا نه! باورم نمیشه اینا دوستهای من بودن. من چرا اینطوری شدم؟ آدم اینقدر گاو؟ اینقدر بی رگ؟ من الان هیچ دوستی ندارم!!!! یعنی این زشت نیست؟ یعنی من بیمارم؟ اینقدر میشه دوستهای قدیمی رو گذاشت کنار؟ اینها همه سوالهاییه که گاهی ذهنم رو مشغول میکنه. گاهی! الان تمام فکر من شده ساختن این دستگاه کوفتی. اما بعدش چی؟ تبدیل شدم به یک ربات کارمریض که شبا تا دیروقت کار میکنه. شاید چند سال دیگه گند این روزها هم در بیاد که دیگه خیلی دیره. بشینم غبطه ی آدمهایی که از دست دادم رو بخورم. اما الان مغزم رو به روی تمام فکرهای وجدان خراش بستم. فقط فکر میکنم به دستگاه صاب مرده. بیخیالِ دوستهای خوب...


 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد